2017. szeptember 22., péntek

Little G Weevil - Something Poppin'


Ilyen időben nincs is jobb, mint zenét hallgatni. Pláne ha ilyen jó zene kerül a "lejátszóba"!

Néhány szóban Szűcs Gáborról:
Little G Weevil dobosként kezdte zenei pályáját, majd 17 évesen már gitárt akasztott a nyakába. John Lee Hooker hatására kezdett bluest játszani, de hatással voltak még rá Lightnin’ Hopkins, B. B. King és Chuck Berry.
Mindene a blues minden idejét ennek szentelte, 2004 szeptemberében pedig az Egyesült Államokba költözött, ahol munka mellett, rendszeresen járt meghallgatásokra.
Áttörést, hírnevet a 2013 januárjában a Blues Foundation által évente megrendezésre kerülő International Blues Challenge versenye hozott, aminek a szóló/duó kategóriájának nyertese lett, illetve ugyanennek a kategóriájának legjobb gitárosa címét is megszerezte.
17 ország több mint 200 indulója közül bizonyult Little G Weevil a legjobbnak.
2014 őszétől a magyar X-Faktor zsűrijének egyik mentora, végre itthon is megismerték nevét.

Napokban debütált új lemezéről a következőket mondja:

"A lemez fő inspirációja a 70-es évek afro-amerikai zenéje volt. Ez az a korszak, amikor a blues elkezdett keveredni modernebb, funkysabb ritmusokkal és soulos dallamokkal. Ekkortájt jelentek meg a blues-alapú rockdalok is. Ezek szintén jellemzőek az album egy részére. Nagyon büszke vagyok erre a lemezre, szerintem ez életem eddigi legkreatívabb munkája. Magyar-amerikai-angol-spanyol kooprodukció"


Az új album dalról dalra a hvg.hu oldalán



És joggal vetődik fel a kérdés, hogy vajon honnan jött a művészneve, erre egy 2013-as interjúban találhatunk választ.

"... a Szűcs Gábor névvel nem nagyon fognak mit kezdeni, egyszerűen nem tudják kiejteni. Ezért ki kellett találni valamit, és mivel alig vagyok 170 centi, a Little adta magát, a G pedig a Gábor miatt. A Weevil már kicsit speciálisabb, de nem mondom meg kitől kaptam. Még itthon ragadt rám, mert minden bulin ott voltam, állandóan mozogtam, néztem a nagy hazai zenészeket, és mindig fel akartam kéredzkedni a színpadra. Aztán volt egy este, ahol egy faszi látott három különböző klubban is jammelni. Na, ő mondta rám, hogy egy büdös kis zsizsik (weevil) vagyok, hogy mindenhol megjelenek. Ez egyébként egy egész találó név, mert tényleg rajongok ezért kultúráért, a zenéért, amiért tulajdonképpen elhagytam a saját országomat." - interjú a langologitarok.blog.hu oldalon
Megosztás:

0 megjegyzés: