2015. május 4., hétfő

Apablog VI.

Eltelt egy újabb hónap, Lili megállíthatatlanul nő, közelítünk az 5 és fél kilogrammhoz, szerencsére az idő is egyre jobb, így egyre több szabadtéri eseményt tudunk családilag tervezni - és kivitelezni, egy biztos, nem fogunk sokat otthon ülni, de ne szaladjunk ennyire előre....

Előző bejegyzéseimből méltatlanul maradt ki köszönetem munkatársaim felé, akik Lili születése alkalmából kedveskedtek kis ajándékokkal, így a tantestület felé szeretném itt is tolmácsolni az egész család köszönetét. Gyerekszobánk egy fiókos szekrénnyel gazdagodott, amit már szinte azonnal tele tudtunk pakolni, Lili pedig egy plüss figurát tud majd hamarosan szorongatni.

KÖSZÖNJÜK!

Hatalmas előrelépésként könyvelhetjük el, hogy egyre több éjszakát tudunk átaludni, 1-2 nyöszörgés, halk, hamar elhaló sírás kíséretében általában megússzuk az éjszakai etetéseket.
Apropó: sírás. Hagyjuk-e vagy sem? Erre vonatkozóan a napokban olvastam, miszerint: "A sírni hagyott kisbabák még órákkal elalvás után sem nyugszanak meg, mivel a stresszhormon-szintjük magasan marad" forrás, teljes cikk: szoptatasportal.hu
Azért belegondolva egy ilyen felmérés elkészítésébe, elég kegyetlen dolog lehet, hogy a szülőnek hagynia kell gyerekét, hadd sírjon. Mi inkább Sheila Kitzinger író és gyermekgondozási szakértővel értünk egyet, nem hagyjuk sírni, ha kell, megyünk, felvesszük, megnyugtatjuk. Ami pedig a napirendet illeti: az esti fürdetés, etetés és alváshoz készülődés egyenlőre fix időintervallumban van.

A közös éneklésre még várni kell...

Napközben sokat hallgatunk zenét, legyen az bármely stílusban, reméljük idővel kiderül hogy mennyire lesz zeneszerető, én szeretném ha a családi hagyományoknak megfelelően legalább egy hangszeren tudjon játszani.
"A McMaster University egy 2012-ben publikált tanulmánya arra mutat rá, hogy a zenei tréning már akkor segít a gyerekek mentális fejlődésében, amikor még sem járni, sem beszélni nem tudnak. A teszteken résztvevő egyéves gyerekek jobban kommunikálnak, könnyebben mutatnak rá dolgokra vagy integetnek - emellett többet mosolyognak és megnyugtatni is sokkal könnyebben lehet őket. " -  forrás, tejes cikk: http://www.hazipatika.com/

mosolyban már most sincs hiány :)

boldog gyerek, boldog szülők...

A "boldog gyerkőc" pedig fejlődik, áprilisban már sikerült hasról hátra átfordulni, már akár segítség nélkül is...

Fejlődésben teljesen jól tartja magát, már ami a mozgásvilágot illeti:

Pelusban is szintet léptünk :)

Játszószönyegen kívül is van élet, szeretjük a babakocsis sétákat, vagy a rövidebb kirándulásokat. bár dunaföldvári utazásunkat, vélhetően a jó időnek köszönhetően, konkrétan végigaludta. Dél közeledtével pedig már ebédidő, ott már kicsit eltört a mécses....

Dunaföldvár

Apával Dunaföldváron,

dédipapával,

és nagymamival Rácalmáson, valamint

egy kis séta Budapesten a Kopaszi-gáton.

Várjuk a nyarat, rengeteg utazás vár még ránk!

Május első vasárnapja: Anyák napja. Nem volt másképpen ez nálunk sem, felköszöntöttük a nagyikat, és idén első alkalommal mi is ünnepeltünk szűk családi körben... Lilivel is készültünk aprósággal, a haditervet megbeszéltük, ügyesen végrehajtottuk, anya pedig örült neki.

SZERETÜNK ANYA!

Természetesen itt is köszöntjük Lili nagyszüleit, édesanyáinkat, köszönjük Nektek is, hogy vagytok, mert ANYA CSAK EGY VAN!

Végére pedig egy kis rumbatöközés Lili módra, most úgyis ő diktálja a ritmust :)

Köszönjük, hogy ma is velünk voltál és elolvastál minket!